Vraag en antwoord

Hieronder treft u een overzicht aan van antwoorden op de meest gestelde vragen.
Staat het door u gezocht antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Om een bestelling te plaatsen bij Zalal is het niet noodzakelijk om een persoonlijk account aan te maken maar biedt wel enkele voordelen.

Met een persoonlijk account bij Zalal kunt u:

  1. Een overzicht bekijken van alle geplaatste bestellingen.
  2. Facturen inzien en downloaden van al uw bestellingen.
  3. Uw factuur- en afleveradres inzien en wijzigen.
  4. Uw voorkeursbetaalmethode instellen of wijzigen.

Al uw persoonlijke gegevens worden bij ons altijd veilig, via een versleutelde SSL encryptie, opgeslagen op onze speciale beveiligde server en alleen gebruikt voor het verwerken van uw bestelling.

Het compleet verwijderen van uw account en de door ons opgeslagen persoonlijke gegevens is te allen tijde mogelijk. U kunt hiervoor een verwijderingsverzoek mailen naar info@zalal.nl. Al uw accountgegevens, bestelhistorie en overige informatie zullen dan volledig en in overeenstemming met de privacywet van onze server worden verwijderd.

De verzendkosten verschillen per product en zijn afhankelijk hoe deze verzonden kunnen worden. Voor de verzending hebben wij 3 verschillende groepen.

  1. Brievenbus verzending
    Dit zijn bestellingen van kleine producten welke, inclusief verpakkingsmateriaal door de brievenbus passen. Deze producten worden verzonden in een (tot A4 formaat) enveloppe met bubbeltjesplastic. Voor dit soort verzending hanteren wij een standaard tarief van € 3,50.
  2. Pakket verzending
    Dit zijn bestellingen welke verpakt en verzonden worden in een kartonnen doos van maximaal 100x58x70 cm en een gewicht hebben tot maximaal 23 kilo. Voor de verzendkosten hanteren wij de standaard pakket tarieven van PostNL.
  3. Pallet verzending
    Dit zijn bestellingen welke aan de hand van hun aantal, afmeting of gewicht niet als pakketpost verzonden kunnen worden. Deze bestellingen worden verzonden op een standaard Europallet en geleverd via een transportbedrijf of koerier. De gemiddelde verzendkosten bij palletverzending bedragen ca. € 65,-

De bovengenoemde tarieven zijn van toepassing bij verzending binnen Nederland. Met uitzondering van brievenbuspost en pakketverzending leveren wij niet rechtstreeks naar de waddeneilanden of andere locaties binnen Nederland waarbij het afleveradres alleen bereikbaar is via veerboot, pont, etc. Wij kunnen wel leveren naar het dichtsbijzijnde distributiecentrum, waarbij u zelf het resterende vervoer naar het gewenste afleveradres dient te regelen.

De uiteindelijke verzendkosten worden altijd vóóraf getoond tijdens het bestelproces van af het moment dat u het afleveradres heeft ingevoerd. Voor bezorging naar het buitenland verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. U ontvangt van ons dan vrijblijvend een prijsopgave.

Al onze producten kunnen in onze winkel worden afgehaald. Kies in dit geval tijdens het afrekenen van uw bestelling voor de optie “Afhalen”. Voor bestellingen die worden afgehaald worden dan ook geen verzendkosten berekend.

Let op! – Afhalen is echter alleen mogelijk op afspraak. Zodra uw bestelling compleet gereed staat om te worden afgehaald, ontvangt u hierover van ons via telefoon of e-mail een bericht. Heeft u een voorkeursdatum en/of tijd? Vermeld deze dan als opmerking bij uw bestelling. Wij zullen dan indien mogelijk hier rekening mee houden!

Indien tijdens het afrekenen de optie “Afhalen” niet getoond wordt, dan betreft het hier een product welke rechtstreeks v.a. de leverancier naar u wordt verzonden. Voor deze producten is het dan ook niet mogelijk om deze zelf af te halen.

Alle brievenbuspost of postpakket bestellingen, indien op voorraad en op werkdagen voor 14:00 uur zijn besteld, worden doorgaans binnen 1 tot 2 werkdagen bezorgd.

Voor bestellingen welke middels vrachtvervoer op een pallet worden verzonden, dient u rekening te houden met een levertijd van ca. 5 werkdagen. De transporteur zal van te voren contact met u opnemen voor het maken van de leveringsafspraak.

Online bestellingen die verzonden dienen te worden kunt u veilig online betalen via iDEAL en PayPal. Uw betaling is voor ons direct zichtbaar en zal dan ook meteen in behandeling worden genomen.

Bestellingen die in onze winkel worden afgehaald kunt u afrekenen middels PIN of contante betaling.

Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo zorgvuldig mogelijk te verpakken. Desondanks is het mogelijk dat uw bestelling, bijvoorbeeld tijdens het transport, beschadigd is geraakt. Wij vinden dit natuurlijk zeer vervelend voor u en zullen dit zo goed mogelijk en naar alle redelijkheid voor u proberen op te lossen.

Wat te doen wanneer u u uw bestelling beschadigd heeft ontvangen?

  1. Maak een paar duidelijke foto’s van de staat waarin u het pakket heeft ontvangen.
  2. Maak een paar duidelijke foto’s van het beschadigde product.
  3. Stuur de gemaakte foto’s, via e-mail naar info@zalal.nl
  4. Vermeld in deze mail het bestelnummer en datum van ontvangst.

Na ontvangst van uw e-mail zullen wij binnen 1 werkdag contact met u opnemen om een passende oplossing aan te bieden. Afhankelijk van de aard van de beschadiging kan dit een compleet nieuw product zijn of bijvoorbeeld een passende korting of deel restitutie.

Wanneer het product niet meer leverbaar is zal de bestelling worden geannuleerd en ontvangt u het volledige aankoopbedrag binnen 7 werkdagen terug op uw rekening.

Wat te doen als u één of meerdere verkeerde producten heeft ontvangen?

Allereerst onze welgemeende excuses. Heeft u een verkeerd, te weinig of niet bestelde producten ontvangen? Neem dan z.s.m. contact met ons op om dit te melden. Wij zullen u dan direct een passende oplossing aandragen!

Is uw bestelling (nog) niet verzonden?

Wijzigingen of annuleringen dienen op dezelfde dag als de bestelling, bij voorkeur telefonisch, te worden doorgegeven. Indien u reeds betaald heeft, zal het deel of te veel betaalde bedrag binnen 7 dagen op uw rekening worden terug gestort.

Is uw bestelling reeds verzonden?

U heeft het recht uw bestelling, of deel van uw bestelling, tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om de product(en) retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar ons zijn voor eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient door u het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd te worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via: info@zalal.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 7 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten, mits het product door ons in goede orde  is ontvangen.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Eventuele uitzonderingen op het recht van retour zijn van toepassing zoals deze worden vermeld in onze algemene voorwaarden.

Voor al uw overige vragen verwijzen wij u naar onze contact pagina.

Terug naar de hoofdpagina Contact pagina